Trög, spännande, nervös och rolig dag!


gammal muppbild

Nämen idag var jag ju på Kulturama och hade intagningsprov!
Vill ni ha ett ärligt svar så gick det ganska käpprätt åt helvete... Haha, gud. Har nog aldrig skämt ut mig så mycket offentligt. Inte min grej alls det där.
Visst, det skulle vara kul att gå musikallinje, men just nu känns det som att de har bah "reject" från listan!
Så, förklaring.
Sångprovet gick lätt mycket bättre än förväntat! Trodde jag skulle darra på rösten, men den lät stadig och höll trots att jag glömde värma upp.
Sen var det gehörsprov. Då skulle man sjunga efter vad pianisten spelade.
Men grejen var den... MAN FATTADE INTE VAIHELVETE HAN SPELADE?!
Han spelade på typ trettiotvå olika tangenter i olika tonlägen och jag dog lite för jag fattade nada.
SEN kom monologen.
Uh.
Jag kunde tre första raderna typ, och dramaläraren såg väldigt intresserad ut. Sedan började jag söga "öh" för jag glömde replikerna. Han sa början av en, och jag fortsatte, men glömde igen. Hände hela tiden, och han såg inte lika intresserad ut längre.
Le me får paniko, och börjar babbla om det jag TROR står på pappret, men i själva verket sa jag något annat och glömde delar osv.
Sen var det över, och jag träffade massa nya kompisar som jag inte ens minns namnet på, eller fick reda på namnet på, lol.
Känns bra att man håller kontakter, jao.
Dansprov två timmar senare.
FML.
Man trodde ju att det skulle vara lätt, men dansläraren tog typ förgivet att ALLA hade dansat förut och ALLA kunde göra något jävla piruetthopp, chassé, padegoré, vänsterframhögerbakvändhögerframvänd skit. MEN NEJ. I själva verket var det ju EN av alla oss som dansade jazz, och bredvid henne så kände man sig pinsamt dålig. Uh.
Ja, vid dansen skämde jag alltså ut mig rejält osv, ville bara att det skulle ta slut.
Gick efter det 1,5 timmars långa passet iväg till tvärbanan med en annan tjej och vi undrade vad i helsike vi gett in oss på, haha! Riktigt gullig tjej, synd att jag inte vet vad hon heter.........
Hursomhelst, nu är jag hemma, magen har kaosat för jag hade något så fruktansvärt ont i den av någon mystisk anledning. Kändes seriöst som att jag skulle föda barn (jag försäkrar er, att det är ingen risk att det händer. På ett BRA tag). Inte en trevlig upplevelse, alltså.
Nu har jag precis skrivit en dikt som ska vara inlämnad IMORGON, och franskaglosor skulle vi träna på till imorgon var det ingen som hade osv. Känns bra dehär!
Imorgon drar jag till odenplan också och tar bort stygnen i foten, lycka att kunna duscha utan att behöva göra akrobatiska övningar i badkaret för foten inte får bli blöt lol.
GODNATT GOTT FOLK.
(långt inlägg eller nåt, hah)

Kommentarer
Postat av: Tord

Nej vad otroligt jobbigt allt det där lät ):

2012-03-17 @ 16:00:15
URL: http://toord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0