Jenny! (svar på kommentar)

Hej Jenny!
Just nu är jag på klassresa och kommer inte hem förrns torsdag men jag kan skriva lite kort om hur det var.
Du blir inkallad och sjunger då låten du valt (av de du fick hemskickade), har du sökt tex sång så sjunger du den egna valda sången då med. Efter det är det gehörsprov och det är väldigt svårt. Pianisten spelar olika toner i olika tonarter i en följd som du ska sjunga efter. Efter det är det monologen du ska hålla, och du ska spela upp den. Sen kanske de frågar lite saker, sen är du klar!
Sen har vi dansprovet också, och jag varnar dig för att läraren är väldigt snabb på att förklara så jag hoppas för ditt eget bästa att du är snabb på att ta upp koreografi. Det är chassèer, hopp och improvisation bland annat, läraren kommer att ha hjälp av en elev som visar hur man gör. Det går som sagt väldigt snabbt och om du inte har dansat förut så kan det kännas väldigt avancerat.

Hoppas detta hjälpte dig och att det går bra på ditt kulturama prov! LYCKA TILL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0