Intagningsprov på Rytmus

Har varit på intagningsprov på Rytmus idag, riktigt roligt! Var så nervös att jag trodde jag skulle dö först, men allt släppte typ när jag kom dit! Så himla härligt där!
Träffade en kille som jag träffat på kulturama tidigare, så jag hängde runt med honom, och vi träffade också en tjej som heter Rebecca, sjukt duktig på att sjunga säger jag bara, herregud!
Vi gick omkring lite, satt och väntade utanför singer/songwritersalen. Axel (killen) var då iväg på sång och Rebecca var inne hos juryn så jag satt själv. Sen kom en kille som jag började snacka med, nittiofemma som gått på Rytmus, bytt skola men sedan ångrat sig, så han sökte tillbaka. Han var verkligen supergullig, pratglad och trevlig (att han såg riktigt bra ut är också ett plus, nanana..)!
Singer/songwriter delen gick sådär, glömde ackorden och texten till mina egna låtar, vilket var lite awkward. Dessutom såg inte domarna ett dugg imponerade ut... Suck.
Sången var dock skitkul!
Fick sjunga Dancing on my own med Robyn, och en av domarna, en äldre man (...) mimade medans jag sjöng och hade värsta inlevelsen också, så jag började skratta mitt i låten! Det var faktiskt omöjlig att INTE garva...
Sen sjöng jag The A Team med Ed Sheeran, de hade lite problem med att skriva hans namn dock..
Sen skulle jag jamma lite med pianisten, han började spela jazz/blues och jag skulle tralla med så som jag ville, gick faktiskt väldigt bra! Det var riktigt roligt också!
Efter det åkte jag hem, var hemma runt två (efter att ha sovit hela tågresan, lala).
Nu har jag haft hemmaspa och sitter helt död i sängen, så ska nog krypa till kojs snart tror jag!
Natti! :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

han mimade åt mig också i låten, hahah skön snubbe! Å tackartackar jag har inte hört dig sjunga, men du är säkert gryyyymt duktig!! hehe hade lust att säga att killen såg riktigt bra ut men vågade inte, felix hette han väl? hmm.. aja men hejdå haha:)

2012-03-26 @ 21:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0